Hz. Muhammed ve incil

       Yıllardan beridir din olayı toplumlar arasında sürekli tartışma konusu olmuş ve olmaya devam etmektedir. Konunun başlığındada belirttiğim gibi özellikle müslüman gençler arasında Hz. Muhammed'in geleceği orijinal İncilde yer aldığı fakat şimdiki İncilin hıristiyanlar tarafından değiştirildiği bu yüzdende şimdiki incilin geçerliliğini yitirdiği ve güvenilir olmadığı görüşü hakimdir. Bunları kendi arasında tartışırken çok azı açıpta İncile bakmaktadır. Ben bu tür insanları hayatım boyunca anlamadım , sanırım ölene kadarda anlamayacağım. Mübarek açıp okusanıza diyen de maalesef çok az çıkmaktadır. Bende bu konuyu ciddi manada gerçekten merak edenler için açıp incili okudum ve bununla ilgili ayetleri derledim topladım. Bu yazımda bu ayetleri sizinle paylaşacağım. Konuya girmeden önce size şunu söylemek isterim ki tartıştığınız konu din ise bunun ölçüsü , sınırı ve kaynağıda kutsal kitaplardır. Bunları bilmek için kahin ve allame olmaya gerek yoktur. Çok basit ve sadedir. Okuma yazması olan herkes rahatlıkla bunları anlayabilir. Gelelim konumuza. Hz. Muhammed'in geleceği incilde yer almış midir gelin hep beraber bakalım.
       Hepimizin bildiği gibi incil dört kitaptan oluşmaktadır. Matta , Markos , Luka ve yuhanna ....
Bu kitaplar Hz. İsa çarmıha gerildikten sonra öğrencileri tarafından kaleme alınmış ve her biri de bunu kaleme alan kişinin adı ile anılmaktadır. Bizim üzerinde durduğumuz konu ile ilgili olarak Yuhanna kitabına başvuracağız. Çünkü bizim sorularımızı burda yanıtlayacak yeterli miktarda ayetler mevcuttur.
Yuhanna 14 bölüm , 16 ve 17 ayetleri:
Hz. İsa anlatıyor... Ben babadan (tanrıdan) dileyeceğim. Onu sonsuza dek sizinle olsun diye size başka bir yardımcı ve gerçeğin ruhunu gönderecek. Dünya onu kabul etmez. Çünkü onu ne görür ne de tanır. Siz onu taniyorsunuz. Çünkü o aranızda yaşıyor ve içinizden olacaktır.
Yuhanna 14 bölüm 26 ayet:
Ama babanın benim adımla göndereceği yardımcı  kutsal ruh size her şeyi öğretecek. Bütün söylediklerimi size hatırlatacaktır.
Yuhanna 16 bölüm 8 ayet:
O gelince günah, dogruluk ve gelecek yargı konusunda dünyayı suçlu olduğuna ikna edecektir.
Yuhanna 16 bölüm 12 ve 13 ayet:
Size daha çok söyleyeceklerim var fakat şimdi bunlara dayanamazsınız. Ne var ki o gerçeğin ruhu gelince, sizi tüm gerçeğe yöneltecek. Çünkü kendiliğinden konuşmayacak yalnız duyduklarını söyleyecek ve gelecekte olacakları size haber verecektir.
          Görüldüğü gibi incilde Hz. Isa'dan sonra bir uyarıcının veya yardımcının geleceği haberi veriliyor.  Bu ayetleri birleştirip kısa bir özet çıkartırsak ; Hz ısa'nin gideceği , onun yerine başkasının geleceği,  bu gelecek kişinin insanların arasından olacağı ve insanlara doğruluğu anlatacagi, ayetlerin ana temasını oluşturuyor.  Varın bu ayetleri sizde okuyun, araştırın ve benim burda unuttuğum birseyler varsa yorum kısmına ekleyin. İnsanoğluyuz sonuçta hata yapabiliriz.
Ayrıca şunu da anlatmadan konuyu bitirmek istemiyorum. Bu şekilde googlede arayıp bulduğunuz her yazıya güvenmeyin. Herkes burda yazı yazabilir. Çok zor bir şey değil. İsteyen istediğini , duygu, düşünce ve fikirlerini buralarda paylaşabilirler. Benim sizden isteğim şudur ki gidin kur'an-da , incilide tevratida okuyun. Ondan sonra din tartışmasına girin. Savunduğunuz her ne ise güvenilir kaynaklara  dayandırın. İnsanlara yalan yanlış bilgi vermeyiniz.

Yorumlar

Popüler Yayınlar